Update! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Brinkman - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Brinkman - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Suzanne Brinkman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo iedereen,

Week 6 is alweer afgelopen, wat betekend dat ik over 3 weken alweer naar huis ga! Aan de ene kant zie ik er wel weer naar uit om iedereen weer te zien maar aan de andere kan moet ik mijn vrienden die ik hier heb gemaakt achter laten. En bij die gedachte vind ik het jammer dat ik dat ik weer weg ga. Maar mijn vertrek uit Zuid Afrika betekend niet dat ik mijn vrienden hier nooit meer ga zien. Er komt een dag dat ik weer terug ga naar Zuid Afrika om ''echt'' te gaan reizen en dan ga ik zeker een stop plannen in Port Alfred.

Om terug te komen op mijn belevenissen hier, vorig weekend ben ik naar Hogsback geweest, georganiseerde trip vanuit school, en het was me zeker waard om daar geweest te zijn. Dat was het echte Afrika. Ik moet namelijk bekennen dan Port Alfred toch wel een beetje Europees aanvoelt. In Hogsback was alles chill, mooie omgeving en hele vriendelijke mensen. We vertrokken vrijdag om 14:00 uur vanuit PA richting Hogsback en na bijna 5 uur reizen waren we eindelijk daar (Hogsback is ongeveer 193km), oke we verkeerd gereden wat ons een uur extra koste…. Toen we eindelijk op bestemming waren was het donker, KOUD en NAT, het voelde alsof ik weer in Nederland was.

De volgende dag toen we wakker werden was het uitzicht adembenemend, rust, bergen, blauwe lucht en natuur. De planning van die dag was ons eigen broodbakken in het dorp, tour door het dorp en een bezoek brengen aan een ceremonie waar een koe werd geslacht. Het broodbakken was leuk, we moesten ons eigen hout sprokkelen, wat betekende dat we 2km moesten lopen voor het hout om vervolgens daarna 2km terug moesten lopen met het hout op onze hoofden. Normaal is dit niet zó zwaar, maar in een berglandschap is dit toch niet zo gemakkelijk als je dit niet gewend bent. Na de lunch, met ons eigen gemaakt brood, kregen we een rondleiding door het dorp. Het is mooi te zien dat mensen zo weinig hebben en toch zo gelukkig zijn, denk aan geen water in het huis, geen elektriciteit of een wc en douche. Na de rondleiding gingen we naar de ceremonie, nou poeeeeh serieus het voelde alsof wij de attractie waren i.p.v. de ceremonie. Alle mensen wilde met ons ''blanke'' op de foto. Het leek net alsof ze nog nooit een blanke gezien hadden, wat voor ons Europeanen vrij normaal is. Maar de gids vertelde ons dus dat deze mensen uit dit dorp bijna tot niet in aanraking met blanke mensen komen. Toen kon ik ook wel de reactie begrijpen tijdens de ceremonie.

Zondag gingen we abseilen en hiken. En dan wel te verstaan abseilen van een waterval! Dit was echt zooooooo gaaf! En ben zeker blij dat ik het gedaan heb! Ik kan nu zeggen ik heb geabseild van een waterval in Zuid Afrika. Mensen wees gerust er zijn foto's gemaakt, deze krijgen jullie wel een keer te zien als ik thuis ben, aangezien het internet hier zooo traag is is het soms lastig om foto's up te loaden. Na het abseilen zijn we terug gaan hiken naar de accommodatie. Er werd verteld dat dit een uur zou duren, uiteindelijk heeft het ons twee uur gekost om terug te lopen… al moet ik wel zeggen dat de omgeving heel mooi was! Al met al was het een TOP weekend!

Dit weekend en volgend weekend blijf ik in PA, aangezien ik TEveel deadlines heb aankomende twee week. De laatste week heb ik vrij en dan ga ik zeker nog even genieten van dit mooie land en gaan we richting Kaapstad reizen met de auto! Moeten alleen nog even alles uitstippelen.. :)

Ik voel me nog elke dar vereerd dat ik hier in Zuid Afrika mag zijn en dat ik al deze ervaringen mag meemaken. Toch voelt het raar dat ik over drie week gewoon weer thuis ben in Groningen in me eigen kamer/huis en me eigen omgeving. Gisteren kreeg ik me werkrooster voor April en daardoor werd het nog meer definitief dat ik vertrek. Ondanks dat je hier maar 10 week zit, bouw je toch je eigen leventje op. Straks in Nederland gaat alles weer als vanouds en daar heb ik op dit moment, om eerlijk te zijn, nog geen zin in. Het leven is hier zo makkelijk, drie colleges per week, binnen 5 minuten ben je op school geen treinreizen van een 30-50 minuten tja…. Ik zeg altijd maar zo; er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, maar dat betekend niet dat dit het einde is.

Met deze wijze woorden sluit ik dit verhaal af!

Liefsss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Port Alfred, Zuid-Afrika

Hallo vrienden, familie en andere gegadigden die deze blog nu lezen,

Voor mijn minor Innovative Tourisme ga ik 10 weken naar Zuid-Afrika. Ik zal studeren aan Stenden University South-Africa. Ik heb er super veel zin in en het is altijd een droom van mij geweest om naar Zuid-Afrika te gaan en om dit te kunnen combineren met mijn studie is gewoon geweldig.

Ik ben benieuwd wat deze ervaring mij zal brengen. Voor mij is dit het echt een begin om de wereld te ontdekken. Nieuwe avonturen te beleven, maar ook naar de nieuwe culturen ben ik nieuwsgierig naar. Ik ben ook benieuwd naar de Culture Shock die ik ondergaan zal. Maar zoals een exchange student uit Zuid-Afrika zei T.I.A. This Is Africa. In de zin van wen er maar aan. Aangezien wij West-Europeanen nogal direct zijn naar andere mensen zal dit in Zuid-Afrika totaal anders zijn. ER wordt gezegd door mensen die daar geweest zijn dat je als een totaal ander mens terug komt. ik ben benieuwd of dit ook echt zo is. Dus mensen herinner me zoals ik nu nog ben want na Zuid-Afrika ben ik niet meer zoals ik nu ben, haha

Ik vertrek op 6 februari a.s. van Schiphol om 10:10 uur. Mocht je me willen uitzwaaien be my guest :). De auto waar ik mee naar Schiphol zit helaas al vol dus je zal op eigen gelegenheid naar Schiphol komen. Zaterdag 11 april a.s. ben ik weer terug in Nederland. Ik zal landen om 15:55 op Schiphol. Dus mocht je een vrije zaterdag hebben en niks te doen kom dan naar Schiphol en verwelkom mij terug in Nederland, haha.

Ik ga proberen om wekelijks een verhaal hier te plaatsten, maar ik durf niks te beloven, haha

Dit is het voor nu, mocht je nog vragen hebben vraag ze dan gewoon! Nu zal ik nog recentelijk reageren, maar in Zuid-Afrika kan dit wat langer duren, want hé T.I.A.

Liefs Suzanne

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Laatste uren in Port Alfred

21 Maart 2015

Update!

02 Maart 2015

Leven in South Africa

10 Februari 2015

Eerste dagen in Zuid-Afrika

04 Februari 2015

Vertrek a.s. vrijdag
Suzanne

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3507

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 11 April 2015

Port Alfred, Zuid-Afrika

21 November 2010 - 09 April 2011

Stage Belgie

Landen bezocht: