Laatste uren in Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Brinkman - WaarBenJij.nu Laatste uren in Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Brinkman - WaarBenJij.nu

Laatste uren in Port Alfred

Door: Suzanne Brinkman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 April 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hi guys!

Nou de laatste uren hier in port Alfred zijn aangebroken. Om half 3 vertrek ik vanaf de campus naar Port Elizabeth om daar vervolgens te wachten tot 20:00 uur tot mijn vlucht gaat. Deze 10 weken zijn TE snel gegaan. Het voelt nog steeds als of het de eerste weken zijn sinds ik hier ben gearriveerd. Er is zoveel gebeurd in die 10 weken. Sommige dingen heb ik hier op mijn blog gepost maar andere dingen weer niet.

Het is een raar gevoel dat ik meer in een dag weer in Nederland ben en vervolgens mijn oude draad weer oppak. Met de trein naar Leeuwarden, fietsen en ook weer gewoon volgend weekend weer aan het werk ben. Het leven is hier zo anders dan in Nederland... Zoals ik al eerder zei, in een andere blog, vind ik het fijn om weer naar huis te gaan, maar aan de andere kant vind ik het jammer dat ik deze plaats weer verlaat. De mensen die ik hier ontmoet heb, de herinneringen die ik gemaakt heb met hen zal ik altijd blijven koesteren. Zodra ik mijn diploma heb staat er op de planning om te gaan reizen. Het plan is om sowieso Zuid-Afrika volledig af te reizen en dan zal Port Alfred, het stille plaatsje aan de Oost-Kaap, zeker op mijn lijstje staan om te bezoeken.

Afgelopen week nog ''even'' naar Kaapstad geweest met de auto, dit is zo'n 950 km vanaf Port Alfred. Natuurlijk niet in één keer, maar met een tussenstop in Plettenberg Bay. Vervolgens naar Cape Town! Deze stad heeft zoveel history, cultuur, bezienswaardigheden dat drie dagen daar echt te kort zijn! Vanwege de windt konden we helaas niet Table Mountain op dus hebben we maar de Cityseightseeying bus genomen om heel Cape Town te bezichtigen. Hier hebben we een hele dag over gedaan + een uitstapje naar het Two Oceans Aquarium. de tweede dag zijn we richting Robben Island geweest. Wij dachten dat we in de ochten nog wel meekonden... niet dus. We moesten wachten tot 14:30 voor er weer plek was. Dan maar wezen winkelen in de Haven, om wat tijd te doden. Toen het eindelijk half 3 was had de boot ook nog eens vertraging... Net Nederland haha. Het eiland was interessant en indrukwekkend. De volgende dag hebben we Cape Town verlaten om richting Oudtshoorn te rijden. Daar hebben we een nacht geslapen om de volgende dag naar Cango Wildlife Reserve en een Ostrich farm te gaan. In de reserve kregen we uitleg over alle dieren en waarom dit reserve bestaat, uiterst interessant. Vervolgens kon je ook nog met bepaalde dieren op de foto gaan, ik ben met een slang en wat ringstaartmakies op foto geweest (foto's volgen later op Facebook). daarna zijn we naar the struisvogel farm gegaan. Waar Everdien en wat andere mensen van de groep op een struisvogel hebben gereden, zag er grappig uit. De laatste stop was PE, om daar nog een nachtje te slapen. De volgende dag zijn we naar Port Alfred vertrokken om mijn laatste dagje door te brengen. En nu zijn jullie weer op de hoogte wat ik allemaal heb gedaan.

Maar goed, straks dus richting PE om het grote wachtavontuur, dit maal naar huis, te vervolgen. Ik vlieg vanaf PE om 20:00 naar Johannesburg (vlucht SAA1458) om vervolgens 3:15 uur te wachten voor me volgende vlucht vanuit JO-Burg naar Nairobi (vlucht KQ 765) die vertrekt om 01:50 en kom aan om 6:55. Daar wachten we voor de laatste keer voor 1,5 uur voor de vlucht van Nairobi naar Amsterdam (vluchtnummer: KL 4140) die vertrekt om 08:35 en dan kom ik aan om 15:55 op het mooie Schiphol. En dan is dit avontuur voorbij, voorlopig zoals ik al eerder heb aangegeven in mijn blogs.

Nou mensen mijn laatste blog vanuit Port Alfred!

See you all at home! or maybe at Schiphol! :)

  • 10 April 2015 - 13:32

    Egbert Brinkman (pappa):

    Blij dat je met volle teugen hebt genoten in die 9 weken, we wensen je een goeie terugreis en zien je morgen wel op Schiphol.
    REMEMBER THE SONG OF EUROPE : THE FINAL COUNTDOWN
    Zover is het nu!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Pappa .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Port Alfred, Zuid-Afrika

Hallo vrienden, familie en andere gegadigden die deze blog nu lezen,

Voor mijn minor Innovative Tourisme ga ik 10 weken naar Zuid-Afrika. Ik zal studeren aan Stenden University South-Africa. Ik heb er super veel zin in en het is altijd een droom van mij geweest om naar Zuid-Afrika te gaan en om dit te kunnen combineren met mijn studie is gewoon geweldig.

Ik ben benieuwd wat deze ervaring mij zal brengen. Voor mij is dit het echt een begin om de wereld te ontdekken. Nieuwe avonturen te beleven, maar ook naar de nieuwe culturen ben ik nieuwsgierig naar. Ik ben ook benieuwd naar de Culture Shock die ik ondergaan zal. Maar zoals een exchange student uit Zuid-Afrika zei T.I.A. This Is Africa. In de zin van wen er maar aan. Aangezien wij West-Europeanen nogal direct zijn naar andere mensen zal dit in Zuid-Afrika totaal anders zijn. ER wordt gezegd door mensen die daar geweest zijn dat je als een totaal ander mens terug komt. ik ben benieuwd of dit ook echt zo is. Dus mensen herinner me zoals ik nu nog ben want na Zuid-Afrika ben ik niet meer zoals ik nu ben, haha

Ik vertrek op 6 februari a.s. van Schiphol om 10:10 uur. Mocht je me willen uitzwaaien be my guest :). De auto waar ik mee naar Schiphol zit helaas al vol dus je zal op eigen gelegenheid naar Schiphol komen. Zaterdag 11 april a.s. ben ik weer terug in Nederland. Ik zal landen om 15:55 op Schiphol. Dus mocht je een vrije zaterdag hebben en niks te doen kom dan naar Schiphol en verwelkom mij terug in Nederland, haha.

Ik ga proberen om wekelijks een verhaal hier te plaatsten, maar ik durf niks te beloven, haha

Dit is het voor nu, mocht je nog vragen hebben vraag ze dan gewoon! Nu zal ik nog recentelijk reageren, maar in Zuid-Afrika kan dit wat langer duren, want hé T.I.A.

Liefs Suzanne

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Laatste uren in Port Alfred

21 Maart 2015

Update!

02 Maart 2015

Leven in South Africa

10 Februari 2015

Eerste dagen in Zuid-Afrika

04 Februari 2015

Vertrek a.s. vrijdag
Suzanne

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1232
Totaal aantal bezoekers 3514

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 11 April 2015

Port Alfred, Zuid-Afrika

21 November 2010 - 09 April 2011

Stage Belgie

Landen bezocht: