Leven in South Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Brinkman - WaarBenJij.nu Leven in South Africa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Suzanne Brinkman - WaarBenJij.nu

Leven in South Africa

Door: Suzanne Brinkman

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal,

Na een lange tijd geen bericht geplaats te hebben op waarbenjij.nu, wordt het maar weer eens tijd! Vorige week probeerde ik een verhaal te plaatsen maar wegens internet problemen kon dit dus niet… het is alweer week 4 en de tijd gaat super snel, te snel naar mijn idee! Ik heb het hier erg naar mijn zin en vraag me soms af of 10 weken Zuid Afrika wel genoeg is! Soms denk ik dat het miss beter was om wel een half jaar te gaan, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima 10 week. Even een paar facts van mijn verblijf hier; zelfs hier in South Africa kan het soms hard regenen, de is Wi-Fi super sloom is, de random load shedding die er wekelijks is(google it) en het douche putje die al sinds begin van mijn verblijf in mijn kamer verstopt is (ja dit hebben we al meerde malen gemeld maar er is nog niks aan gedaan....).

Vorige week heb ik een nacht door gebracht in Station Hill (township). Dit is een onderdeel van de minor, vond het erg interessant de mensen daar waren super aardig en heb me prima vermaakt met de kinderen die daar wonen. Afgelopen weekend zijn Everdien en ik weg geweest uit Port-Alfred.

Vrijdag zijn we met de auto richting Schotia gegaan om daar vervolgens twee dagen een gamedrive te doen. Het was super leuk, ze hadden veel dieren! Helaas heb ik niet de volledige Big Five mogen zien, ze hadden namelijk helaas geen luipaard. Wel heb ik veel andere dieren gezien zoals leeuwen, olifanten, zebra's, krokodillen, neushoorns, veel verschillende bokken, vogels, antilopen en het lijstje gaat maar door en door. We hebben het erg gezellig gehad met twee oudere Canadese mannen, Jacques en Jean ! Lekker mee gekletst die twee dagen. Zaterdag zijn we ook nog naar Addo geweest, en we hebben daar zoooooveel olifanten gezien niet normaal! Daarna zijn we een stuk gaan rijden en waren we opzoek naar een accommodatie waar we konden slapen nou pfffff dat was een opgave! We hebben veel B&B' s bezocht maar alles was vol. Vervolgens kregen we van iemand een folder met allemaal accommodaties, stuk of 15 gebeld en ook die waren allemaal vol. We stonden op het punt om terug te keren naar Port Alfred tot het moment toen de laatste B&B die we belde vermelde dat zij nog een kamer hadden waar een optie opstond. Als wij binnen 30 minuten er waren mochten wij die kamer hebben. Wij scheuren naar Port Elizabeth en toen hadden we eindelijk een bed gevonden voor de nacht! En we hebben heerlijk geslapen :)

Natuurlijk heb ik auto gereden dit weekend aangezien Everdien geen rijbewijs heeft. Dit was even wennen om eerlijk te zijn. Alles in de auto was anders, het stuur zit rechts i.p.v. links waardoor de versnellingspook nu aan je linkerhand zit i.p.v. je rechterhand. De knipperlicht zit rechts i.p.v. links en de ruitenwissers zaten links i.p.v. rechts. Hierdoor gaf ik vaak mijn knipperlicht niet aan maar deed ik de ruitenwissers aan haha. Het links rijden was even wennen in het begin maar naar een tijdje raak je er snel gewend aan! Maar goed dat was het ergste niet…. Ik was geen ster in de helingproef, dit was geen probleem in Nederland aangezien het daar vlak is, dus dit was zeker een uitdaging. De eerste heling die ik moest nemen was er steil maar ik moest hem nemen anders kon ik niet bij mijn huis komen… ik zat te shaken in de auto haha als je naast me gezeten had, had je me uitgelachen!! Hahahaha maar na twee dagen bergjes rijden ben ik een ervaren bergrijder! En ik moet zegen dat dit me niks tegenvalt van mezelf, sterker nog ben wel een beetje trots op mezelf :P

Owja begin al een beetje bruin te worden, maar ik verbrand nog steeds…. Maar alleen als ik weer eens te eigenwijs ben om mezelf niet in te smeren! Ik ben nog niet zo bruin als andere Nederlanders hier maar voor mijn doen ben ik de goede kant op aan het gaan! Vandaag nog een dagje vrij en morgen weer om 08:00 uur les en daarna weer vrij, wat een leven toch!

Ik zeg nu ahjuuu vind het wel weer prima zo haha xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Port Alfred, Zuid-Afrika

Hallo vrienden, familie en andere gegadigden die deze blog nu lezen,

Voor mijn minor Innovative Tourisme ga ik 10 weken naar Zuid-Afrika. Ik zal studeren aan Stenden University South-Africa. Ik heb er super veel zin in en het is altijd een droom van mij geweest om naar Zuid-Afrika te gaan en om dit te kunnen combineren met mijn studie is gewoon geweldig.

Ik ben benieuwd wat deze ervaring mij zal brengen. Voor mij is dit het echt een begin om de wereld te ontdekken. Nieuwe avonturen te beleven, maar ook naar de nieuwe culturen ben ik nieuwsgierig naar. Ik ben ook benieuwd naar de Culture Shock die ik ondergaan zal. Maar zoals een exchange student uit Zuid-Afrika zei T.I.A. This Is Africa. In de zin van wen er maar aan. Aangezien wij West-Europeanen nogal direct zijn naar andere mensen zal dit in Zuid-Afrika totaal anders zijn. ER wordt gezegd door mensen die daar geweest zijn dat je als een totaal ander mens terug komt. ik ben benieuwd of dit ook echt zo is. Dus mensen herinner me zoals ik nu nog ben want na Zuid-Afrika ben ik niet meer zoals ik nu ben, haha

Ik vertrek op 6 februari a.s. van Schiphol om 10:10 uur. Mocht je me willen uitzwaaien be my guest :). De auto waar ik mee naar Schiphol zit helaas al vol dus je zal op eigen gelegenheid naar Schiphol komen. Zaterdag 11 april a.s. ben ik weer terug in Nederland. Ik zal landen om 15:55 op Schiphol. Dus mocht je een vrije zaterdag hebben en niks te doen kom dan naar Schiphol en verwelkom mij terug in Nederland, haha.

Ik ga proberen om wekelijks een verhaal hier te plaatsten, maar ik durf niks te beloven, haha

Dit is het voor nu, mocht je nog vragen hebben vraag ze dan gewoon! Nu zal ik nog recentelijk reageren, maar in Zuid-Afrika kan dit wat langer duren, want hé T.I.A.

Liefs Suzanne

Recente Reisverslagen:

10 April 2015

Laatste uren in Port Alfred

21 Maart 2015

Update!

02 Maart 2015

Leven in South Africa

10 Februari 2015

Eerste dagen in Zuid-Afrika

04 Februari 2015

Vertrek a.s. vrijdag
Suzanne

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3522

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 11 April 2015

Port Alfred, Zuid-Afrika

21 November 2010 - 09 April 2011

Stage Belgie

Landen bezocht: